January 12, 2011

Order innnnnnnn !

SUSHI KING : Bukan sekadar sushi
Hari ini aku blaja satu ilmu yg sgt berguna
Tapi bukan blaja buat Sushi oke bradah
Ilmu mnyediakan set meal di Sushi King act
Slalu aku blaja basic2,tgk org masak dan watpape jela tapi harini aku try masak
Pendatang baru lah katakan,but i/c warganegara

Mula2 lepak kt port masak memag mcm terpinga2 gila
Pulak tu set meal yg aku nk buat bahan lbih kurg sama tapi ada sikit je beza
Sikit tu yg aku asek konpius je smpaikan kdg2 t'tgl
Sampaikn kdg2 bebade isman,senior cook kt situ bsing bsing daa . haha aptb !
Tapi aku xkesah,nk dapat ilmu sebnarnya memag xmudah 

Aku mcm2 tnya sbb madah lupa je
Padahal xde pulak termakan,terminum semut o sgla2 ter2 
Mgkin sbb nk cpat kot,tu yg kdg2 memory aku kjap 8gb,kejap 256mb tu

Bila dgr je dak service masok,order innnn !!
Aku dah stndby dah kot2 ade yg aku tawu nk setelkan
Tapi kdg2 tensen gak sbb xbenti2
Nk telaah bnde laen pon xsmpat daaa
Lagi satu bila dah cpat2 mcm tu aku slalu t'tgl nti
Takpe rep,pelan2 kayuh,mklmh
BARU ! 

Skang tiap malam aku akn bace resipi2 kt buku resipi sushi ni. 
Semangat tahap mcm nk kawen kot ! haha
Sbb aku kalo bole nk keje gila2 mati pnya kt sini before sbug blaja o ape2 laa
Nk kaut sgala2 ilmu masakan kt sini
Nti kalo p tmpat lain,experience tu adelaa jgk dpd aku xtawu lgsg cm baru2 masok dulu
Jadi bila2 aku prlu part time smbil blaja,bole try Sushi King
Lagipon sushi king ni sempoi,dia xkesa kalo nk keje walo xde experience !
So,experience kita dapat dari Sushi King ar
Ape lagi kalo dah ada experience kan,confirm senag dapat

Akak kt tmpat aku kata pon nk keje kt outlet2 jepon yg laen pon senag je dapat sebb experience drpd sushi king memag diterima
Sushi King bukan mcm mcd,buat burger yg mudah to kot,bukan mcm kfc yg goreng ayam dan bukn mcm piza yg buat piza je

Sushi King bukan Sushi sahaja semata2
Ada jugak makanan2 yg panas dan pedas2 dan ada juga nasi !
Ha,makanan2 inilah yg aku blaja
Sushi King pon ada goreng ayam mcm kfc,siap grill pon ade
Ade burger mcm mcd jugak tapi piza tu xdelaa. hehe
Cuma mcm letak bhn2 yg mcm2 kt stu2 makanan tu adelaa

Bg aku,keje bhgian ktchn kt sushi king mcm chef
Sbb kena masak mcm2 dan perlu cepat lbih lagi mcm Usain Bolt
Hafal bertimbun2 resipi lagi !

Nk tgk ape yg aku masak ?
Xnak tgk ?
Peduli ape aku,blog aku ! haha

Ni nama dia Kodomo Bento murid2
Nama dia memag pelik2 sikit

Ini pula Fry Set
Alamak,ape brg2 buat menatang ni,SHIT !

Aiskrim Mat koo tu xdela set Sushi ! hehe
Ini Sakana Black Pepper
Ikan Sakana ? kenal ?

Gamba ni sume aku bedal2 je search intrnet !
Act,lagi menarik sbnarnya. hehe
Bukan nk pomote yg ni sume sdap oke
Just nk bg tawu ape yg aku dah buat je
Ade lagi but malas nk search smua

Dan inilah pengalaman aku yg sgt berharga
BEKERJA SAMBIL BELAJAR
Bg aku smua keje kita akan dapat pengalaman berharga 
Dan aku pilih Sushi King

Pada korang lain :
Mcd,Kfc,Piza smua bagos lah der !
Ilmu Allah ni memag xpena habis 
Setiap masa kita akan sentiasa blaja benda baru

Aku nk tnya korang :

1) Adakah seorang doktor tahu ilmu seorang mekanik ?

2) Adakah seorang peguam tahu ilmu binaan ?

3) Adakah seorang akauntan tahu ilmu memandu kapal trbang ?

Kalo anda kata YA , jgn pggil aku Arep laaa !
Ilmu Allah luas gila
Ilmu manusia macam setitik air laut je
Tapi knpa ada manusia yg smbong dgn kehebatan diri dia ?
Manusia pasti saling bergantung sbb ilmu kita ni sikit sgt
Jadi,jgn laa smbong dgn ilmu anda krana byk lagi yg blom anda tahu 

No comments:

Post a Comment