April 20, 2011

Seketika Mencari Rezeki Di Grand Blue Wave Hotel

Salam kpda bro2 dn sis2 yg sdg mmbaca belogg akuh niee
Kali nih aku nak post juga mengenai keje !
Bosan baca ? kalo bosan baik korang g baca cerita2 nasihat kt dlm belog akuh tu ker. haha
Lpastoo bace balik story akuh okeh !

Katsini akuh nak crita yg akuh nihh dapat keje dekat grand blu wav hotel
Bukan blue wav dekat jsco yg kepala otak dia ader jambul biru too
To pak guard , nih hotel blue wav . Tawu x ktmana ?
Alaaa , dekat stulang too. kalo dari stulang korang teross jer. Nanti smpai blue wav dulu baru banda 
Tahu ? xtahu ? ito jer yg mmpu akuh explain utk wat kau paham labu . :D

Ni laa blue wav hotel , aku tgkp gmba nih time nak balik keje
Pena nmpak takk ? haha

Dah , balik ke pangkal jalan . nnti post nih jadik pjg berjela2 sbb akuh crita pasal jalan je
Act akuh dapat keje stoo sbb membe akuh yg tlong
Dia dah keje dekat stoo lama laa jugak , hmpir setengah abad
Okeh , nampak beno nipunyaaaaaaaa
Xdelaa , dia dah keje sana sana 1 stgh tahun lbh kurg mcm toolaa
Time aku intrvw aku ckp dgn bos mat saleh too akuh ade expernce
Then dia test2 kmmpuan akuh toooo , tnya mcm2
Pasal western set , appetizer , cara nk buat buffet stmboat , jnis2 fork spoon knife
Alaa , kacang jer. haha cehh , takaburr kau nihh repp

Then dapatlaa akuh basic gaji yg agak tggi sikit drpd dekat plai spring dulu
Sbb dia bg gaji berdasarkn exp akuh kannn
Tapi akuh keje sanaa kejap saja sbb ramai membe2 akuh kata jauh sgt
Membe akuh kata buat aper nk keje jauh2 sgt , buat penat je
Xlama lagik nak cntinue stdy , bkn nk keje smpai tuala apela
Tapi aku bkn jnis yg kuat trpngaruh dgn ckp org
Kdg2 org ckp bnde btol pon akuh tapis duluaper yg dia ckap
Tapi pkir2 balik betol jugak aper yg membe aku too ckp

Jadik aku pon cari lagik keje lain time keje dekat sini
Tup2 dapat , membe akuh jugak yg rekemen tmpat keje baruu nih. haha
Dekat mana ? korang tggu post yg akan dtg okeh
Aku nk makan , mak akuh masak sedap
Chow dulu  bradah2 dn sista2 !

No comments:

Post a Comment