April 25, 2011

Konvoi Gunung Berlumut 24.4.2011

Salam kpda smua yg sudi bertandang ke belog akuh yg xseberapa nihh :)
Walaupun nantok tapi aku gagahi utk bgn dn tulis post ini :P
Smlm aku dgn sahabat telah pon smpai ke Gunung Belumut
Ktmana Gunung Belumut ? dekat Kluang
Apelaa org JB pon xtaw , g pndh negeri lain eh2 HAHA

Mula2 plan nk pegy Tanjung Balau , tp mgkn krana ramai yg bz
Jadi plan nak g Balau cncel sbb kalo kalau g Balau cnpem tidoo sana
Pagi too dah plan kol7a.m smua dh stanby dn dana grak
Tapi jnji mlyu kan , kol8 baru grak. haha

Pjalanan kalo takk cepat smpai , abes road block laa
Smpai membe akuh kena saman
Saper ? jgn harap akuh nak bg tawu. hehe
Dlm dkat2 pukul 11 barulaa smpai
Smpai2 dah xdpt nk naik gunung , abes dh kol11
Malas kot kami then kami just mandi saja

Aer dia sejuk nak mati , aer gunung la katakan
Sejuk dia lagi sejuk dpd korang mandi pukul5 pg gtoo
Aku dala xtahan sejuk , buat2 tahan ar kann . haha
YG membe2 akuh dah maen trjun2 dari atas
Mcm sukan olimpik papan anjal dahhh. ahaha

Lpas je mandi , perot aku dh lapa gilaa
Bawak jugak laa bekal nc goreng tapi blom aper2 da disesah abes ramai2
Takper , xkesaa . Dn ni nk citer pasal tndas
Mana2 tmpt aku pegy , akuh pling suka kalo tndas dia okeh
Balik kpda citer asal ,egt nk g bilas dekat tndas
Masuk2 je. hotak diaa ahh . perghhh
Takder papepon sbnarnya. hehe
Cuma bau dia agak sdikit harum , sumbat hdung akuh
Mksd harum akuh tuu korg2 paham2 jelaa kan

Balik dlm pukul3 gtoo smua dh mcm org mabuk dahh
Aku lagik ar , bwak moto mcm baru lpas layan chvas. haha cehh , chvas ehhh. yeye ! haha
Stay dekat caltex dkat kluang jap tank , lpastoo bli aer bagi tenaga sikit
Dgn belom makan kann , masuk je hghway teross snggah hentian g makan jap
Nak makan mee rebus bole plak dah abes , aku dala pntang tgkk me rebuss
Msti akuh nak beli , last2 makan nc goreng je
Lpas too blasah watermelon juice 2gelass
My awek aku baca dia msti tahuu , akuh ni watermelon juice memang minat gila. hehe

Balik2 je smua perembat , bawak smua xnak mcm laju gilaaa an
Dgn hujan lagik time aku smpai lpas kulai sikit
Lpastoo mnyak akuh xde lagik , amek kau
Tross bawak slow2 je then isi mnyak dekat esso sblh skudai parade
Ha , dekat sitoo plak wallet aku tercicir
Tapi staf yg keje sitoo pulang balik beb
Crita tuu aku post lain kali okeh
Assalamualaikum :)

Best Moment Forevaa !

Dgn nilahh aku smpai :)

Hentian Machap : Time pegy

Nih dekat kluang daa , time ni membe aku kena saman

Trafic light banda Kluang

HUTAN LIPUR GUNUNG BELUMUT


Berendam2 , smpai kecut smua !

Nice view kannn ?
Dari bawah Gunung Belumut
Happy walaupun penat :)

No comments:

Post a Comment