February 19, 2011

Kenapa Laa Aku Malas Sembahyang

Untuk renungan diriku dan kawan kawan

Apesal laa aku malas sembahyang
Allah bagi aku jasad dengan bayang bayang
Bukan ke lagi beruntung daripada tiang
Berdiri tanpa roh siang dan malam

Apesal laa aku malas sembahyang
Kerja dah best keluarga pon dah senang
Negara pon dah aman tak lagi hidup berdagang
10 minit setiap satu waktu pon tak terluang

Apesal laa aku malas sembahyang
Allah kasi otak supaya aku tak bangang
Allah kasi ilmu supaya fikir susah senang
Allah kasi nikmat kenpa aku xkenang

Apesal laa aku malas sembahyang
Main bola boleh sampai petang
Beli tiket wayang sanggup beratur panjang2
Tapi masuk neraka bole ke hutang ?

Apesal laa aku malas sembahyang
Aku kena ingat umur kita bukannya panjang
Pagi kita sihat petang boleh kejang
Nanti dalam kubur kena balun sorang2

Apesal laa aku malas sembahyang
Perjalanan akhirat memangla panjang
Siksa neraka cuba laa aku bayang
JANJI ALLAH TAK SIAPA BOLEH HALANG !

No comments:

Post a Comment